Ich bin immer noch auf dem Weg zur Sonne.
Bertolt Brecht.1921.
In: Bretolt Brecht.Tagebücher 1920-1922.
Hrsg.v.H.Ramthun.Ffm.,Suhrkamp,1975.
Paintings,
hand painted surfaces, are composed more or less evidently of a
series of brushstrokes.One stroke is added to another in a judicisious
way until most or usually all of the underlying support has been
covered in a manner appropriate to the subject matter innate to
the artist. Meaning in these strokes, and consequently in the painting,
derives from the method of organization of the strokes together
with the personal touch of the artist. In a realist or in an abstract
painting the strokes function (and have allways functioned) on an
underlying level, but in a one-color painting the strokes carry
a major load of significance. Rather than serving another intention,
they are the intention, a part of the subject matter of the painting
as whole.
( M. Hafif.Getting on with Painting, Art in America
1981)
Als Marcia Hafif (geb. 1929 in Pomona,Kalifornien) 1971 nach New
York kam , fing sie nochmals von vorne an.
Sie machte eine Bestandaufnahme der Malerei, reduzierte diese auf
Materialien , Farbe und Bildaufbau. Die Resultate ergaben Reihen
und Einzelteile eines Hauptwerkes, das immer wieder neue Fragen
und Aufgaben an das Medium und den Bildträger stellte. Marcia
Hafif bezeichnete dieses uvrekonzept als inventory, welches
sich ständig in den letzten dreißig Jahren im Sinne einer
Radikalen Malerei erweiterte.
Die Galerie Hubert Winter zeigt vom 13.September bis zum 2.November
2002 ein neues Kapitel die Glaze Paintings : Oil .
|
|